HTML

Belgiumba jöttem

Munkát kaptam Belgiumban, tehát költözöm. Mindennapi megpróbáltatásaimról megpróbálok blogot vezetni, hátha amit leírok másnak hasznára válik később.

Friss topikok

  • Kivancsi: En mar lassacskan 2eve itt vagyok.. Ki tudja meddig? Economic crisis.. Minden nap ajandek :):) Aze... (2009.04.05. 06:08) Mosómasa az alagsorban

Linkblog

Belgium Teszkója

2009.04.02. 10:27 :: gaborm

A helyi Delhaize (DLH) vagy a francia Carrefour (CF) kapja az idei "városunk teszkója" címet?

Rövid itttartózkodásom alatt még nem volt szerencsém mélyrehatóan megvizsgálni a brüsszeli élelmiszerbolt piacot. Ami szembetűnő az két csoportra osztható: Delhaize vagy Carrefour. Ide sorolnám még a Lidl-t is, de annyira láthatatlan (a neten persze meg lehet nézni hol van az a pár üzletük), hogy most nem kerültek a listámra.

Szóval. Mivel nekem csak a Carrefour volt ismerős ezért értelemszerűen az ő logójukat szúrtam ki sétáim során, de hamar megismerkedtem a Delhaize kis (?) farkasoroszlán figurájával. Mindkét hálózatnak van sajátmárkás terméke, ahogy az illik jóval mérsékeltebb áron mint márkás megfelelői. Mindkét hálózatot használtam elég gyakran, és a tapasztalatom az, hogy a Delhaize termékek valamivel olcsóbbak. Ez lehet annak a következménye is, hogy a hozzám közeli Delhaize egy úgynevezett 'Proxy' míg a Carrefour üzlete egy sokkal kisebb 'Express'. Az CF Express boltok kicsik és limitált a választék, a DLH Proxy megfelelője a CF GB üzletei lennének nagyságra. Volt ugyan alkalmam CF GB üzletet is létogatni, és még így is a DLH nyert. Ne feledjük azt se, mintahogy egy korábbi posztban is említést tettem róla, a _főváros_ (Belgium + EU) _nemzetközi_ vasútállomásán üzemelő CF Express nem fogad el se VISA se Master kártyákat. Ez sokat levett az értékéből.

Ugye mindenki a saját szükségletei szerint értékeli a boltokat, nálam a tej a mérce mivel azt fogyasztom őrült mennyiségben. Mikor az USA-ban pár hét alatt a gallonja (3.8 liter) felment $2.5-ről $4.5-re azt hittem eljött a világvége és rá kell szoknom az ottani vizes sörre szomjoltó gyanánt. De aztán inkább lenyeltem a békát, meghát ott kint olyan, hogy tömegközlekedés az nincs, vezetni meg ugyan lehet 2 pohár sör után, de hát Florida nem a mérsékelt hőmérsékletéről híres, így inni legalább 1 litert kell szomjat oltani. Na de elkanyarodtam. Szóval, a CF nagyobb és minőségibb választékot nyújt olcsó sajátmárkás termékekből, de az én vásárlói kosaram szerint a tuti győztes a Delhaize lett a maga €0.45/literes zsírmentes tejével.

A kenyér az más tészta. Kedvelem a Delhaize sajátmárkás szeletelt barnakenyerét (€0.65/800g), de sokszor inkább a sarki indiai fűszeresnél veszek friss francia kenyeret, szép nagy és omlik a szájban (€0.75). Hasonlításképp, egy sima baguette (250g) €1.25 CF Expressben.

Amire itt szoktam rá, az a kenyérre/baguettre kenhető mindenfajta előregyártott töltelék. Egy kis doboz (250g) ára fajtától függően €0.75-€2.5 között mozog. A kip curry/poulet curry (currys csirke) az alap. Van aztán hússalátás, rákos, tonhalas... bármi mi szem szájnak ingere. Nagyon érdekes (és egyik kedvencem) a Filet Américain, ami nem más mint a mi tatárbifsztekünk (beefsteak?) jó kis fincsi szószba bekeverve, barna kenyérben, zöldségekkel.... NYAMM. Na meg a szószok, vége az unalmas ketchup majonéz uralomnak, éljen az enyhén csípős andalúz szósz!

Ennyit mára, ha bárki is olvassa ezeket a sorokat, és kiegészítené, nyugodtan dobjon meg egy emaillel.

Szólj hozzá!

Címkék: üzlet bolt tej brüsszel belgium élelmiszer bruxelles delhaize carrefour brussels

A bejegyzés trackback címe:

https://belgamunka.blog.hu/api/trackback/id/tr611041367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása