HTML

Belgiumba jöttem

Munkát kaptam Belgiumban, tehát költözöm. Mindennapi megpróbáltatásaimról megpróbálok blogot vezetni, hátha amit leírok másnak hasznára válik később.

Friss topikok

  • Kivancsi: En mar lassacskan 2eve itt vagyok.. Ki tudja meddig? Economic crisis.. Minden nap ajandek :):) Aze... (2009.04.05. 06:08) Mosómasa az alagsorban

Linkblog

Tömegközlekedési tapasztalatok

2009.05.06. 21:54 :: gaborm

Mint már említettem, tömegközlekedem munkába menet és jövet. A tapasztalatok vegyesek. A hálózat sűrű, szinte minden kis zegzugot lefed egész Brüsszel területén. Az egyetlen negatívum a sűrű belvárosi járatokkal kapcsolatos, a 7-10 perces sűrűség néha 25 percesre sikeredik reggel és este is mindkét irányba. Igaz úgy könnyű, hogy a várost és közvetlen környékét 3 buszvállalat szolgálja ki.

Vonattal közlekedve nem olyan érdekes a környezet, a vonaton kifejezetten ugyanabba az irodaparkba utaznak az emberek, semmi extra. Busszal viszont egész érdekfeszítő, hisz amivel én járok az a központból egészen a város határáig megy, körbejárva a belváros nagy részét. Igaz tovább tart mintha vonattal mennék, de mint mondtam, sokkal izgalmasabb a várost és az emberek sokaságát figyelni, mint az unott irodista arcokat a vonaton.

A közlekedési kultúrra egész fejlett, egyetlen furcsa dolog van amit eddig tapasztaltam, hogy a felszállók kurvára leszarják, hogy az a szerencsétlen pancser szeretne leszállni a vonatról/metróról, vagy totál elállják az ajtót egy pici folyosót se hagyva, vagy mintha mi sem történt volna elkezdenek felszállni, miközben mások szállnak le.

A buszoknál ez csak a csuklós járatoknál szokott előfordulni, de ott ritkán, mivel 80%-ban az első ajtónál lehet csak felszállni (sima buszoknál csak ott, csuklósnál este 8 után). A járművek többsége Mercedes jármű, kijelzőkkel a kis buszokon, ami minden következő állomás nevét kiírja, csuklós buszokon monitorok, szines szagos, sok információval, mint pl. átszállási lehetőségek. A csuklós buszokok a második ajtónál kerekesszékkel is fel lehet szállni. A buszok elején a végállomás neve olvasható, a végállomásokon pedig az, hogy hány perc múlva indul a busz. Ma láttam egy vicces feliratot is az egyik végállomáson, "Pause (Szünet)" felirat egy gőzölgő kávéscsésze ikon kíséretében.

A buszon utazók általában figyelmesek, de nem viszik túlzásba. Ma reggel pl. egy középkorú nő a táskáját a dupla ülésen maga mellé tette, és mikor felszállt egy öreg néni mankóval, csak akkor vette el a táskáját, mikor a néni szépen megkérdezte, hogy leülhet-e. "Szépen". Ez fontos, mert a Mo-i tapasztalatom az, hogy ilyenkor már kurva ideges egy nyugdíjas és ha meg is szólal akkor is haragból, nem azért, hogy érdeklődjön. Minden egyéb szokásostól (kinek mi a szokásos ugye) eltérő vislekedést teljes közöny fogad, legyen az csókolózó meleg pár, vagy gyerekét teli torokból üvöltető anyuka, aki inkább a mobilján fecseg mint a gyerekkel foglalkozna.

A jegy / havi bérlet átlag kb. ugyanaz mint Mo-n, €48/€1,7 (ez Bp-en ha jól emlékszem 9000Ft/270Ft), azaz ha havonta kb. 15-nél több oda vissza utat teszünk meg, akkor már megérte a bérlet.

Mára ennyit. Legközelebb remélhetőleg be fogok tudni számolni a korlátlan  mozibérlet előnyeiről (és hátrányairól, ha van).

Szólj hozzá!

Címkék: metro busz metró tömegközlekedés brüsszel bruxelles bus brussels stib

A bejegyzés trackback címe:

https://belgamunka.blog.hu/api/trackback/id/tr571107097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása