HTML

Belgiumba jöttem

Munkát kaptam Belgiumban, tehát költözöm. Mindennapi megpróbáltatásaimról megpróbálok blogot vezetni, hátha amit leírok másnak hasznára válik később.

Friss topikok

  • Kivancsi: En mar lassacskan 2eve itt vagyok.. Ki tudja meddig? Economic crisis.. Minden nap ajandek :):) Aze... (2009.04.05. 06:08) Mosómasa az alagsorban

Linkblog

Mosómasa az alagsorban

2009.04.01. 22:05 :: gaborm

Már említettem az albérlet keresésének nehézségeit, azaz milyen rugalmatlan a brüsszeli lakáskiadási gyakorlat. A tulajdonosok elvárják valakitől, hogy legalább 3 évre kötelezze el magát, mindezt egy olyan nemzetközi nagyvárosban ahová tömegek jönnek dolgozni pl. 1 éves EU parlamenti ciklusra.

Mikor kijöttem, a munkaközvetítő cég aki megtalált engem a mostani munkahelyemnek szinte kézenfogva segített mindent elintézni, munkavállalásit, bankszámlát, egészségbiztosítást stb. Nekem csak ott kellett lennem mindenhol és aláirkálni a papírokat. Próbáltak segíteni albérletet is találni, de nem igazán akart sikerülni. Végül egy kedves magyar származású hölgy egy kis garzonját választottam 6 hónapra (igen, ennyire kedves, hogy 6 hónapos szerződést is elfogadott), és lesz elég időm szétnézni, hogy hol érdemes és mennyiért kivenni valamit hosszabb távra.

Április 15-én költözöm majd, addig egy másik kedves teremtmény, egy Ilona nevű litván hölgy lakik ott, aki az EU parlamentben dolgozik, tőle fogom átvenni a stafétabotot. Szóval a sikertelen vadászatnak az lett az eredménye, hogy a munkaközvetítő cégtől az illető aki személyesen segítette a kiköltözésemet, egy ismerősén keresztül szerzett egy ideiglenes lakást 1 hónapra, és most itt lakom ebben az apartmanházban. És végre, hogy a témánál legyünk, lent vagyok az alagsorban mosni.

Nevezzem bárki sznobnak, nekem nincs ínyemre koszos ruhákat sétáltatni a legközelebbi önkiszolgáló mosodába, és feltétlenül olyan lakást akartam ahol van mosási lehetőség. kompromisszumként elfogadtam ezt, hogy legalább az algsorban van egy fizetős mosógép/szárítógép páros. (Igen, száritani is sznob dolog, de lustaságom nem engedi, hogy 1.5 napokat várjak egy zokni megszáradására, ezért vannak a szárítógépek.) Rámragadt zsidóságom itt azt kívánja, hogy megemlítsem, a mosás €2 (2 x €1) a szárítás pedig 50 cent 20 percre (általában 40-60 perc mire minden megszárad, azaz €3,5-€4 egy adag ruha). Ez ugye színes meg fehér mosásnál €7-8, ha törölközőt is mosok akkor €10.5-€12

Szárításnál arra kell ügyelni, hogy a pamut és a műszálas dolgokat külön szárítsuk, mert mig a műszálas ruha 20 perc alatt is megszárad, addig a pamutnak 40, néha 60 perc is kellhet. Ha együtt rakjuk be őket, akkor a ruhatömeg miatt a műszálas sem szárad meg hamarabb, és akár 80 percig is szárítgatni kell. Szétbontva viszont 20+40 alatt megvan ugyanaz a mosásadag, és ezzel akár €1-t is megtakaríthatunk :D (Ok itt most lelövöm magam, nincs több garasoskodó beszámoló.)

Mosómasa mára búcsúzik ( nem mintha bárki is olvasna ;] ), jó éjt mindenkinek.

1 komment

Címkék: belgium albérlet mosás szárítás

A bejegyzés trackback címe:

https://belgamunka.blog.hu/api/trackback/id/tr211040734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivancsi 2009.04.05. 06:08:25

En mar lassacskan 2eve itt vagyok..
Ki tudja meddig? Economic crisis..
Minden nap ajandek :):)
Azert lehet talalni alberlet megoldast.
Ugynoksegtol berlek 40-45m butorozott apartmant 6honapos szerzodessel kozel a kozponthoz, kilatassal 'laci' bacsink munkahelyere es egy tora.. Regelente vizimadarak hangjara kelhetek..
ARA 630Euro/ho.. rezsivel egyutt..
Ingyenes parkolas az utcan.
Viszont gyalog elerek barhova 20perc alatt.
Munkahely, kozpont, uzletek stb.
Nem sok 'BKV' berletet kell hasznalnom.
Lett volna olcsobb megoldas is butor nelkuli regi tipusu hazban.. (fa belso fodem, falak stb szoval SZAR) 400Eu/ho.. +rezsi.. koszonom de NEM..
ES 4km-el tavolabb a centrumtol, parkolas nehezkes...
De ott is belementek volna a 6honapban..

Ami elborzazt itt a nagy EU-ban...
A SZAMLA helyzet!!!

Mindennapos tortenes hogy nem kapok szamlat... esetleg vmi kis papir cetlit, nem ritka hogy semmi mas nincs rajta mint csak szamok.. se ceg se adoszam????
Sot van mikor csak egy kezzel irt szelet papir..
Mikor a lakast bereltem az ugynoksegtol..
Az iroda szembe az EU-s epulettel..
Kerdezem oket akkor szamla?
Megrokonyodve neznek ram!!!
SZAMLA?? Magankiadasnal??
Persze tudunk adni de akkor 50% plus...

NOS feladtam :):)

Na es meg van tapasztalatom...

ITT SEMMI SEM kulonb mint otthon..
Az emberek nem szeretnek sok adot fizetni..
Lopnak, csalnak, hazudnak,
Minimalberrel vannak bejelentve majd szamlaznk innet onnet...
Ciprusrol, offshorbol...

Szoval szep!!!!!!
süti beállítások módosítása